Veelgestelde vragen

Ruilen & Retourneren

Kan ik een artikel ruilen?

Als u een artikel wilt ruilen dan kunt u dat het beste doen door het ontvangen artikel te retourneren en via de webshop het gewenste artikel te bestellen. Houd er rekening mee dat nieuwe bestellingen vooraf betaald dienen te worden. Om technische redenen is het niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen. Zodra uw retourzending is ontvangen en gecontroleerd zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen worden teruggestort.

Kan ik een artikel ruilen in de winkel?

Mocht u een artikel via onze webshop hebben besteld, dan kunt u deze ruilen in de winkel. Het is belangrijk dat u de schoenen in de originele doos meeneemt naar de winkel, samen met de factuur. U kunt dan het aankoopbedrag terug krijgen of een ander artikel uitzoeken.

Let op, artikelen kunnen bij ons geruild worden indien deze niet zijn gedragen, beschadigd zijn geraakt of vies zijn. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze eisen voldoen, te weigeren.

Ik heb een verkeerd artikel geleverd gekregen. Wat moet ik doen?

Wij proberen u met veel zorgvuldigheid en aandacht van dienst te zijn. Mocht er toch iets zijn misgegaan waardoor u het verkeerde product hebt ontvangen, kunt u het beste even contact met ons opnemen. Tenzij anders wordt afgesproken kunt u vervolgens het product retourneren en opnieuw via de webshop bestellen.

Ik wil mijn bestelling graag retourneren. Hoe werkt dat?

Ja, alle producten kunnen aan ons geretourneerd worden indien deze niet zijn gedragen. U dient er voor te zorgen dat de etiketten in de schoenen blijven en dat het artikel niet vies wordt. Probeer uw schoenen te passen op zachte ondergronden, bijvoorbeeld tapijt. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze eisen voldoen, te weigeren. Bij defecten of klachten mag u altijd een beroep doen op wettelijke garantie. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Wij doen ons uiterste best u een passende oplossing te bieden.

Om uw aankoop te retourneren vragen wij u ons retourformulier in te vullen. Heeft u uw aankoop retour gemeld? Dan kunt u uw pakket in originele en onbeschadigde verpakking aanbieden aan bijvoorbeeld een PostNL pakketpunt bij u in de buurt.

U kunt uw pakket richten aan:
Chapeaux Schoenen
Marktstraat 5
7631 BX Ootmarsum

Let op: om veelvuldige en onnodige pakketzendingen te minimaliseren zijn de vervoerskosten voor eigen rekening. Wij rekenen hiervoor op uw begrip.

Wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd zullen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten. Heeft u verdere vragen? Neem dan even contact met ons op.

Zijn er product die niet geretourneerd kunnen worden?

Logische slijtage door normaal gebruik van producten wordt door Chapeaux Schoenen niet vergoed. In geval van de volgende scenario’s kunt u geen vergoeding krijgen:

  • Normale slijtage van zolen en hakken
  • Kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf
  • Beschadigingen aan hiel
  • Schade door verkeerd of intensief gebruik
  • Overmatige transpiratie
  • Afgeven/verkleuring van schoenen
  • Het verliezen van decoratieve onderdelen zoals gespen, steentjes etc.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren

U kunt alle of een gedeelte van de artikelen retourneren. Sluit bij de retourzending het ingevulde retourformulier bij. Geef op dit formulier aan waarom de artikelen retour gaan. Eventuele nieuwe bestellingen dienen uitsluitend via de webshop te worden gedaan. De artikelen dienen in de verzenddoos verpakt te worden en te worden afgegeven bij een PostNL vestiging. Vergeet niet uw adres onzichtbaar te maken voor juiste retourzending. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Mocht er sprake zijn van een klacht of verkeerde bezorging zullen wij na deze kosten aan u terugbetalen via het IBAN rekeningnummer waarmee de bestelling is gedaan.

Wat kost het retourneren?

Bij het retourneren van uw bestelling zijn enkel de verzendkosten van het pakket voor uw rekening. Dit bedraagt ongeveer €6,95. In geval van garantie of afhandeling van een gegronde klacht vergoeden wij de retourkosten.


Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Ja, in het bestelproces kunt u kiezen voor ”ander afleveradres”. Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de naam van de organisatie aan en vermeld ook duidelijk u eigen naam er bij.

Chapeaux Schoenen verzendt haar pakketten met PostNL

Voor verzending met PostNL geldt dat als u niet thuis bent het pakket de volgende dag nog een keer wordt aangeboden. Als u die dag opnieuw niet thuis bent dan wordt het ook nog wel eens bij de buren afgeleverd of u kunt het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Uw bestelling bij Chapeaux Schoenen wordt in Nederland vanaf € 99,- gratis verzonden. Bij besteding onder de € 99,- wordt er € 8,77 verzendkosten berekend. Het retourneren naar Chapeaux Schoenen is voor de kosten van de consument.

Ik heb een vraag over mijn bestelling. Hoe neem ik contact op?

Voor vragen  over uw bestelling kunt u een mail sturen naar onze klantenservice. Vermeld duidelijk uw bestelgegevens zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.


Betalingen

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen op onze website zijn inclusief BTW vermeld.

iDeal

Momenteel kunt u bij ons alleen betalen met iDeal. Met iDEAL kunt u online betalen met internetbankieren. Deelnemende banken zijn ABN AMRO, ASN Bank, bunq, Handelsbanken, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

Bankgegevens
Chapeaux Schoenen en Meer
Marktstraat 5
7631 BX Ootmarsum
IBAN: NL80 RABO 0178 0147 61


Klachtenafhandeling

Het kan soms voorkomen dat onze producten niet voldoen aan uw wensen. Of dat een artikel defect afgeleverd is. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij zien uw gegronde klacht dan ook tegemoet. Chapeaux Schoenen en Meer streeft ernaar om deze klacht binnen 24 uur te behandelen en u response te geven om te overleggen hoe de klacht op een juiste manier kunnen afhandelen. Mocht het zo zijn dat dit niet tevreden is afgehandeld heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk. Wij verzoeken u uw klacht per mail aan ons te doen toekomen via info@chapeaux-schoenen.nl of via ons contactformulier.


Privacy Policy

Lees hier onze Privacy Policy.